
Voor wie?
De cursus is bedoeld voor iedereen die al met een computer kan werken en informatie op internet kan opzoeken, maar nog niet gewend is officiële overheidszaken online te regelen. Iedereen kan meedoen, lid of niet!
Wat leer je?
In vier korte bijeenkomsten leer je in een klein groepje en met persoonlijke begeleiding van gecertificeerde docenten. Samen oefenen jullie bijvoorbeeld je DigiD gebruiken, informatie vinden bij gemeente of zorgverzekeraar en ook inloggen op MijnOverheid, MijnToeslagen en andere belangrijke platforms. Dit doe je op je eigen meegenomen laptop of tablet. Heb je nog geen DigiD? Tijdens het Bibliotheekspreekuur helpen we je op weg.
Ervaring van een deelnemer
“Dankzij de cursus kan ik nu zelf mijn DigiD gebruiken en mijn toeslagen regelen – dat geeft zo’n rust!”
Praktisch
Aanmelden via de agenda op de website www.bibliotheeknoord-veluwe.nl.
Goed om te weten: de cursus wordt op meerdere vestigingen aangeboden. De cursus in de Bibliotheek Heerde start op 6 januari 2026. Aanmelden kan via bovenstaande link.
Zorg dat je het nieuwe jaar digitaal zelfverzekerd begint. Wacht niet te lang, want de groepen zijn klein en de plekken vullen snel!